Tafeltennisvereniging Dedemsvaart

7701 KD DEDEMSVAART

Zaterdag 20 juni 2015 om 11.00 uur
Double Match: team 2 winnaar in 5e klasse

In de afsluitende week van de Double-Matchcompetitie trad Dedemsvaart 2 in Assen aan tegen Vries 4 om uit te maken wie de Double-Matchkampioen in de 5e klasse zou worden.

In plaats van Theo Simons speelde Jan Uythof met Ineke Kegel de enkelspelen. Dit maakte ten opzichte van de poulewedstrijden niet veel uit, want ook Uythof wist redelijk eenvoudig zijn partijen te winnen. Ook Kegel bleef weer ongeslagen. In het dubbelspel wist zij, met Simons aan haar zijde, in vier games te winnen. Uiteindelijk was de uitslag 15-3 voor Dedemsvaart.

Het tweede Double Match team van Dedemsvaart is kampioen (foto Wouter Fokkens)

Een stuk minder deed het eerste team het. Maandag werd nog wel met 11-9 van Assen gewonnen, waarbij Robin Döpp zijn eerste zege kon bijschrijven en dat nog wel in drie games! Ook Eef Diteweg wist van deze tegenstander te winnen en samen haalden zij het dubbel binnen. Hierdoor was Assen zeker van de laatste plaats.

Dinsdag volgde de inhaalwedstrijd tegen NATTC 1. Dat team had drie games nodig om kampioen te worden, en dus had het thuisspelende team alvast voor appeltaart en slagroom gezorgd. Na één partij kon die al geserveerd worden, want Diteweg werd in drie games afgedroogd door zijn opponent. Of dit kwam door de blessure die hij opliep bij het inspelen (toen hij uittestte of de tafel of zijn bat het sterkste was bleek zijn hand de zwakste schakel) is niet waarschijnlijk, want pas de onder de douche bleek de ernst van de situatie. Ook de andere partijen werden zonder een game winst afgesloten, dus was het een wedstrijd om snel te vergeten. Gelukkig was het aan de bar wel gezellig.

De stand van zaken van Double Match staat hier: http://noord.nttb.nl/competitie/double-match/.

Zaterdag 13 juni 2015 om 20.30 uur
Eerste Double Match in eigen huis

Afgelopen week was het eerste team van het Dedemsvaartse Double-Matchteam vrij. Het tweede team ontving in eigen zaal de poulegenoten uit Assen en Veenoord. Zij wonnen met 15-0 van NATTC 4.

Het was een leuke en gezellige avond. Het feit dat er meer mensen waren was misschien de reden. Bij NATTC werd in twee klaslokalen gespeeld (dus toch wel een beetje gescheiden) en bij Reflex '65 waren de mensen van NATTC er niet. NATTC 4 kon tegen Dedemsvaart 2 helaas geen gamepuntje halen. Toch sommige eindigden wedstrijden met maar twee punten verschil. Er was dus wel degelijk een strijd tussen de spelers. Op de andere tafel was er meer spanning en waren er een paar wedstrijden in vier en zelfs vijf games. Volgens Ineke Kegel een geslaagde avond.

Komende week speelt het eerste team in Veenoord tegen Assen. Het tweede team zal voor het eerst echt aan de bak moeten na een makkelijke poule. In Assen zal het tegen de winnaar van poule 1 moeten. Dit is Vries 4, dat in de poule net een game meer won dan Actief 2.

De uitslagen van Double Match staan hier: http://noord.nttb.nl/competitie/double-match/.

Zaterdag 6 juni 2015 om 08.00 uur
Nederlaag voor Double Matchers

Deze week had alleen Dedemsvaart 1 een wedstrijd in de double-matchcompetitie. Van te voren was al duidelijk dat het een hele klus zou worden tegen NATTC en het viel inderdaad niet mee.

Dat Robin Döpp het moeilijk zou krijgen dat was geen verrassing. In het enkelspel wist hij toch nog een game te winnen. Hij speelde bij vlagen hele goede rally's, maar komt nog duidelijk tekort tegen de ervaren rotten uit Nieuw-Amsterdam. Het spel van Eef Diteweg daarentegen was door de bank genomen niet om over naar huis te schrijven. In zijn eerste partij was hij kansloos tegen een speler die hij in het verleden wel meer partij bood. Tegen de andere speler mag hij gewoon niet verliezen, maar deed het toch. Na eerst een achterstand van twee games recht getrokken te hebben was hij in de vijfde game weer te onzeker en onnauwkeurig in het spel. Hopelijk zal het weekje Terschelling dat hij voor de boeg heeft hem voldoende inspiratie geven om de twee resterende wedstrijden weer wat speelser te acteren. Het dubbelspel werd ook verloren en wel in vier games, waardoor een eindstand van 15-4 werd bereikt.

Komende week speelt alleen het tweede team. Thuis ontvangen zij woensdag NATTC 4. Ook NATTC 3 komt naar de zaal aan de Buizerdweg om het op te nemen tegen Reflex '65 1 uit Hoogeveen.

Archief mededelingen

Januari 2024 | Februari 2024 | Maart 2024
Juli 2023 | Augustus 2023 | September 2023 | Oktober 2023 | November 2023 | December 2023
Januari 2023 | Februari 2023 | Maart 2023 | April 2023 | Mei 2023 | Juni 2023