Tafeltennisvereniging Dedemsvaart

Dinsdag 7 april 2020 om 21.00 uur
Haal nu jouw spelregelbewijs

Beste leden,

Enige tijd geleden ontving het bestuur ondergevoegde mail van de Nederlandse Tafeltennisbond. Naar aanleiding hiervan nodigen wij vandaag alle leden uit het spelregelbewijs te behalen. De eerste leden hebben het spelregelbewijs inmiddels behaald. Wie volgen?

Het spelregelbewijs kun je behalen op https://www.tafeltennismasterz.nl/. Wel is het misschien handig dat je eerst even wat oefent voordat je het spelregelbewijs probeert te behalen, want het lijkt misschien makkelijker dan je denkt. Daarmee kun je meteen ook even wennen aan het systeem. Dat oefenen kan allemaal op deze website; hiervoor hoef je niet in te loggen. Om het certificaat te halen, moet je examen doen. Daarvoor moet je wel op deze website inloggen en dat gaat als volgt:

1. Ga naar https://www.tafeltennismasterz.nl/;
2. Klik op 'Login voor je bewijs';
3. Voer jouw bondsnummer in;
4. Klik dan op 'Wachtwoord (opnieuw) instellen';
5. Je ontvangt een e-mail met een bevestigingslink. Klik op deze link, of kopieer de link en plak die in de adresbalk in jouw internetbrowser;
6. Vervolgens wordt gevraagd om een eigen wachtwoord in te voeren. Vul jouw eigen wachtwoord 2x in en klik dan op 'Query verzenden';
7. Je kunt nu via 'Login voor je bewijs' inloggen met jouw bondsnummer en jouw wachtwoord, klik hiervoor op 'Inloggen';
8. Het examen kun je nu doen door op de knop 'Cursus' te klikken.

Het examen bestaat uit 5 niveaus van elk 20 meerkeuzevragen. Je hebt per vraag ongeveer 30 seconden tijd om een antwoord te kiezen. Je moet elk niveau halen door een minimaal aantal vragen goed te beantwoorden. Bij elk niveau wordt de lat van het aantal goede antwoorden hoger gelegd. Maak je niet druk dat je het in één keer goed moet doen, want je mag elk niveau net zo vaak doen tot je hem gehaald hebt.

Problemen met inloggen?

De bevestigingslink wordt gestuurd naar jouw e-mailadres dat wij in het NTTB Administratie Systeem (NAS) in de ledenlijst hebben geregistreerd. Dat is hetzelfde e-mailadres waarop dit bericht van ons is verzonden. Ontvang je de bevestigingslink niet, controleer dan eerst nog even jouw spambox voor ongewenste berichten, mogelijk dat het e-mailbericht hierin terecht is gekomen. Als je ook hier geen bericht afkomstig van info@tafeltennismasterz.nl vindt, neem dan contact op met ons door een bericht aan info@ttvdedemsvaart.nl te sturen. Ook als je inlogproblemen hebt, kun je je op dit e-mailadres bij ons melden. Wij zullen dan, indien nodig, contact opnemen met de verantwoordelijke functionaris van de Nederlandse Tafeltennisbond.

Met vriendelijke groet,
Bestuur TTV Dedemsvaart

Van: Nederlandse Tafeltennisbond
Verzonden: woensdag 25 maart 2020 09:51
Onderwerp: Spelregelbewijs

Beste secretaris,

Als Tafeltennisbond erkennen we, evenals diverse andere sportbonden, het belang van spelregelkennis. Bij onze sport zijn meestal geen officiële scheidsrechters betrokken bij de wedstrijden. Door het behalen van het spelregelbewijs waarborgen we dat bij alle leden de benodigde basiskennis aanwezig is. Op basis hiervan hebben we TafeltennisMasterz ontwikkeld om onze leden de mogelijkheid te geven hun kennis te toetsen en af te sluiten met een examen en daaraan gekoppeld certificaat: het spelregelbewijs.

Zie https://tafeltennis.nl/jeugd/ga-nu-aan-de-slag-met-tafeltennis-masterz/
en https://www.nttb.nl/opleidingen/scheidsrechters/tafeltennismasterz/.

We willen je vragen om je leden te stimuleren om het spelregelbewijs te behalen, met name de leden die deelnemen aan wedstrijden. (...)

Met vriendelijke groet,